سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژل رویال | خرید عسل | خواص عسل

ژل رویال

ژل رویال ژلی است با رنگی زرد و بویی تند و طعمی ترش که از غدد هیپوفارنکس در فک پایین زنبورهای کارگر ترشح می گردد و اصطلاحا به ژل سلطنتی شهرت دارد. این ژل دارای پروتئین، آمینو اسیدهای آزاد، مواد معدنی، نمک، چربی، آب و شکر و ویتامین های مختلف می باشد که به عنوان تنها غذای ملکه زنبورها کاربرد دارد. علاوه بر ملکه، لاروهای تازه متولد شده نیز در سه روز اول زندگی از این ژل مغذی تغذیه میکنند. با توجه به وجود مواد معدنی و ویتامین های متعدد که متناسب با نوع گل و گیاه منطقه تغییر پیدا می کنند، از این ژل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

خواص ژل رویال

ژل رویال یا ژل سلطنتی یکی از محصولات تولید شده در کندوی زنبور عسل می باشد که دارای خواص درمانی بسیار زیادی بوده و تنها غذای زنبور ملکه به شمار می رود. با توجه به خواص درمانی بسیار زیاد این ژل در درمان بیماری های پوستی، رفع عفونت و جلوگیری از رشد تومورهای مختلف در بدن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

از جمله خواص ژل رویال می توان به مواردی مانند، جوان سازی پوست، جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی،  رشد و تقویت حافظه کودکان، درمان ناباروری، درمان دیابت، گردش خون، درمان آلزایمر، تنظیم فشار خون و مقابله با پوکی استخوان اشاره کرد.

قیمت ژل رویال 

ژل رویال با توجه به منطقه قرارگیری کندو زنبور عسل  و نوع گل و گیاهی که از شهد آن استفاده شده است متفاوت می باشد. عسل بهار یکی از ارائه دهندگان ژل رویال با کیفیت مرغوب می باشد و برای اطلاع و استعلام قیمت ژل رویال می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید. کارشناسان عسل بهار آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید ژل رویال بوده و قیمت ها را بر اساس نوع ژل معرفی خواهند نمود.

خواص عسل طبیعی

خواص عسل برای اعصاب

از بزرگترین مشکلات انسان در دنیای امروز، تحمل استرس بسیار زیاد و وجود بیماری های عصبی می باشد. با توجه به ترکیبات موجود در عسل، خواص آن برای اعصاب بسیار زیاد بوده و می تواند منبع بسیار موثر در کاهش استرس و اضطراب محسوب شود.

خواص عسل در گردش خون

عسل از ترکیبات مختلفی تشکیل شده و آنزیم های مختلفی در آن موجود است. وجود این آنزیم ها باعث میشود چربی موجود در قلب و عروق تجزیه شده و کمک زیادی به گردش خون در بدن می کند. علاوه براین، انرژی موجود در عسل می تواند به شدت بر تقویت قلب موثر باشد.

خواص عسل برای دیابت

عسل نسبت به قندهای مصنوعی از شاخص گلایسمیک کمتری برخوردار است و بنابراین، مصرف کم آن برای افراد دیابتی مضر نمی باشد، اما توجه کنید که عسل حاوی کربوهیدرات است و در صورتیکه دارای بیماری دیابت دچار هستید، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید. علاوه بر این، از دیگر خواص عسل می توان به خواص آن در بهبود بیماری های تنفسی و آسم اشاره نمود که به شدت تاثیر مطلوبی در نحوه تنفس افراد ایجاد میکند. 

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت عسل

امروزه انواع عسل با کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد، قیمت عسل طبیعی با توجه به درجه خلوص و کیفیت آن متفاوت است. به عنوان مثال قیمت عسل اصل در صورتی که دارای بیشترین درجه خلوص و کیفیت باشد بیشتر از عسل هایی است که درجه کیفیت کمتری دارند. در تولید برخی از عسل ها علاوه بر شهد گل ها از تغذیه کمکی مانند استفاده از شکر یا شیره نیز استفاده می شود. که همین موضوع باعث کاهش کیفیت عسل خواهد شد، در نتیجه این عوامل در قیمت عسل اصل تاثیرگذار خواهد بود.

خرید عسل ارگانیک

برای دست یافتن به بیشترین سطح از خواص عسل، بهتر است به خرید عسل ارگانیک و طبیعی توجه گردد. لذا پیشنهاد می کنیم، برای خرید عسل تنها به فروشگاه ها، منابع شناخته شده و تولیدکنندگان اصلی مراجعه کنید. همچنین می توانید از گالری عسل بهار دیدن فرمایید تا از بین ده ها نوع عسل و انواع محصولات مرتبط، حق انتخاب داشته باشید.